Το AMC δείχνει να ποντάρει πολλά στις post apocalyptic series, δίνοντας μας πριν από τρία περίπου χρόνια, και μετά από τα The Walking Dead και Fear The Walking Dead, ακόμα μία σειρά του είδους, το Into The Badlands.
Το ιστορικό background της σειράς:
Κάπου στο μέλλον και μετά από μία σειρά φυσικών και ανθρώπινων καταστροφών, ο κόσμος όπως τον ξέρουμε έχει καταστραφεί κι οι άνθρωποι προκειμένου να επιβιώσουν έχουν επιστρέψει στα χωράφια σε συνθήκες που επικρατεί το απόλυτο χάος.
Οι πόλεμοι ήταν τόσο καιρό πριν που κανένας δεν θυμάται. Το σκότος κι ο φόβος κυριαρχούσαν μέχρι την περίοδο των Βαρώνων, εφτά αντρών και γυναικών που αποκατέστησαν την τάξη απέναντι στο χάος. Οι άνθρωποι συνέρρεαν σε αυτούς για προστασία. Η προστασία έγινε δουλεία. Απαγόρευσαν τα όπλα και εκπαίδευσαν στρατούς από θανάσιμους μαχητές, τους Clippers. Αυτός ο κόσμος είναι χτισμένος στο αίμα. Κανείς δεν είναι αθώος εδώ. Καλώς ήλθατε στα Badlands. [Εισαγωγή, “ακούμε” τον M.K]
Το post apocalyptic κόνσεπτ του Into the Badlands: Οι δύο προηγούμενες σειρές του είδους στο AMC, TWD και FTWD, επικεντρώθηκαν περισσότερο στον πυρήνα των post apocalyptic series, στην επιβίωση δηλαδή του ανθρώπινους είδους μετά από κάποιο σημείο μηδέν μέσα από την προσπάθεια των επιζώντων να σχηματίσουν κατάλληλες δομές εγκατάστασης αλλά και οργάνωσης, ικανές να ανταπεξέλθουν στην πρόκληση της επιβίωσης και της αναβίωσης του “χαμένου πολιτισμού”. Το Into the Badlands μας εισάγει κατ’ ευθείαν σ’ ένα post apocalyptic κόσμο. Μετα την καταστροφή και το χάος, που ανήκουν στην ιστορία της σειράς, βρισκόμαστε στα Badlands, μια περιοχή των ΗΠΑ, που έχει περιφραχθεί από τον υπόλοιπο κόσμο και διαιρεθεί σε εφτά Βαρωνίες, τις οποίες, με ένα φεουδαρχικό μοντέλο οργάνωσης, διοικούν οι Βαρώνοι. Προκειμένου να διατηρείται η ισορροπία μεταξύ τους έχουν συμφωνήσει την απαγόρευση χρήσης όπλων του παλιού κόσμου και έχουν κατανείμει την παραγωγή των βασικών αγαθών μεταξύ τους στη βάση των δυνατοτήτων κάθε περιοχής, σε μια σχέση ηθελημένης, φαινομενικά τουλάχιστον, αλληλεξάρτησης. Για την διατήρηση της τάξης στις Βαρωνίες τους διατηρούν ιδιωτικούς στρατούς: άριστα εκπαιδευμένους, σε διάφορες πολεμικές τέχνες, στη χρήση σπαθιών και τόξων, στρατιώτες, τους Clippers, απόλυτα υποταγμένους στην βούληση του Βαρώνου τους (στρατολόγηση και σκληρή εκπαίδευση από την νεαρή τους ηλικία, απαγόρευση δημιουργίας οικογένειας και άλλα τέτοια ωραία). Στην βάση της πυραμίδας των Badlands βρίσκονται οι Cogs, οι κολίγοι των Βαρώνων που στην περίοδο που μας εντάσσει η σειρά θα μπορούσαμε “καλύτερα” να τους χαρακτηρίσουμε ως σκλάβους κι οι Dolls, οι ιερόδουλες/οι/α των Badlands, μέσα ικανοποίησης κυρίως των Clippers αλλά και “αυτιά” όσων είναι διατεθειμένων να πληρώσουν ή έχουν την δύναμη να τους επιβληθούν.
Η αμφισβήτηση, οι πασιφιστές κι ο μεσσιανισμός
Το ένα από τα δύο καλύτερα στοιχεία του Into the Badlands είναι το πώς το φεουδαρχικό σύστημα που έχουν εγκαθιδρύσει οι Βαρώνοι βάλλεται από το καθένα από τα παραπάνω και πώς αυτά αναμετρώνται μεταξύ τους.
Η καταπίεση κι η υποταγή όλων των κοινωνικών ομάδων και τάξεων των Badlands (Cogs, Dolls ακόμα και Clippers) στις προσωπικές επιδιώξεις των Βαρώνων έχει αναδείξει την αδυναμία του καθεστώτος να ανταποκριθεί σε κάτι περισσότερο πέραν αυτών. Των Badlands οι κολασμένοι βρίσκουν τους εαυτούς τους όλο και σε χειρότερη μοίρα με καμία προοπτική βελτίωσης.
Η αμφίβητηση: Η απόλυτη επιβολή της θέλησης των Βαρώνων στις μοίρες ολονών, ακόμα και εντός των ίδιων τους των οίκων, τροφοδοτεί σπασμωδικές εξάρσεις αγανάκτησης που καταλήγουν σε βίαιους αποκεφαλισμούς και οικογενειακά δράματα. Αφορμώμενοι από προσωπικά πάθη και θέλω διάφοροι βρίσκονται να ενοχλούνται και να θέλουν να απαλλαγούν από την εξουσία των Βαρώνων τους, περιορισμένοι όμως είτε στη φυγή, με την ελπίδα ότι μπορεί να βρίσκεται κάτι καλύτερο έξω από τα Badlands, είτε στην ανατροπή του Βαρώνου τους προκειμένου να πάρουν αυτοί τη θέση τους. Το καθεστώς των Βαρώνων θα αμφισβητηθεί συνολικότερα από τη Μινέρβα, The Widow (Χήρα), η οποία σκοτώνοντας τον άντρα και Βαρώνο της επειδή κακοποιούσε σεξουαλικά την προστατευόμενη της Tilda, βρίσκεται να κρατά στα χέρια την εξουσία μιας Βαρωνίας, επιφορτιζόμενη παράλληλα μ’ έναν γενικότερο σκοπό: Να προστατεύσει και να απελευθερώσει από τα δεσμά της δουλείας τους αδύναμους των Badlands. Η θέση εξουσίας που βρίσκεται, το βάρος της ευθύνης που φέρει κι η αντίσταση που προβάλλεται από τους άλλους Βαρώνους την φέρνουν στα όρια του να ολισθήσει και να παρεκκλίνει του σκοπού της.
Οι πασιφιστές: Οι λιγότερο προβαλλόμενοι στην σειρά πασιφιστές, γιατί καταλήγουν να σφάζονται από όποιον φέρει κουζινομάχαιρο, αναφέρονται απλά και μόνο για να αναδείξουν πως εντός των Badlands δεν μπορείς να ξεφύγεις των σφαγών και της αιματοχυσίας. Τύποι που δεν θέλουν να πάρουν μέρος στις διενέξεις των Βαρώνων, αλλά ούτε βρίσκουν και κάποιο νόημα στον αγώνα της Widow, απομονώνονται στα βουνά, ορκισμένοι να μην σηκώσουν ποτέ όπλο, ακόμα κι αν απειλούνται, αναζητώντας την πνευματική ολοκλήρωση. Dead.
O μεσσιανισμός: Για τους υπόλοιπους τι απομένει; Η ελπίδα πως ένας μεσσίας θα έρθει και θα τους σώσει από τη μαύρη τους τη μοίρα. Στις ιστορίες των Cogs γίνεται αναφορά για την Azra, μια πόλη με προηγμένο πολιτισμό ως φάρος ελπίδας για τους καταπιεσμένους των Badlands. Μέχρι την τελευταία σεζόν δεν ήταν ξεκάθαρο αν έπρεπε να την ψάξεις ή αν έπρεπε να περιμένεις κάποιος να έρθει απ αυτή. Η σειρά φαίνεται να οδηγήθηκε μάλλον προς το δεύτερο. Το ζήτημα ήταν πάντως για πολλά επεισόδια λίγο συγκεχυμένο και παρ’όλα αυτά τροφοδοτούσε ένα βασικό πυλώνα της σειράς, αυτόν των υπερφυσικών ιδιοτήτων των Dark Ones ή αλλιώς του χαρίσματος που έχουν ή είχαν βασικοί χαρακτήρες της σειράς (βλ. παρακάτω), δημιουργώντας ένα κλίμα μυστηρίου και προσμονής. Σε κάθε περίπτωση, ο κόσμος των Badlands, που έψαχνε σε κάτι να πιστέψει, έβρισκε στην Azra και στον φημολογούμενο προηγμένο πολιτισμό της το Μεσσία που θα έφερνε ένα καλύτερο μέλλον.
Συνεπώς, οι Βαρώνοι έχουν να αντιμετωπίσουν, προσωπικές φιλοδοξίες των οίκων τους και το κίνημα της Χήρας, που υπόσχεται Badlands απαλλαγμένα από την δουλεία, ενώ παράλληλα ένα κομμάτι του κόσμου τους γυρνάει την πλάτη παίρνοντας τα Βουνά κι ένα άλλο αμφισβητεί έστω και παθητικά την εξουσία τους με το να ελπίζει ότι υπάρχει κάτι πέρα από τα Badlands που κάποια στιγμή θα τους απαλλάξει από τον ζυγό τους. Η δε Χήρα έχει να αντιμετωπίσει πέραν από τους Βαρώνους που θέλουν να καταπνίξουν το κίνημα της, όσους βλέπουν τον αγώνα της μάταιο κι είτε αποφασίζουν να απομακρυνθούν απ’ όλα είτε αποφασίζουν να περιμένουν σε κάτι σχεδόν Θεόσταλτό να τους σώσει. Οι πασιφιστές είπαμε έχουν να αντιμετωπίσουν τους πάντες. Dead. Ο Μεσσίας αν ποτέ έρθει τι θα βρει; Τους Βαρώνους σύσσωμους να τον στήσουν στην κρεμάλα, κατεστραμμένα Badlands, την Χήρα να έχει επιτύχει το σκοπό της και επίσης πώς θα πείσει τον κόσμο ότι είναι όντως αυτός που περίμενε κι όχι άλλος ένας τσαρλατάνος;
Οι σκηνές μάχης
Το δεύτερο καλύτερο στοιχείο, και ίσως το καλύτερο, του Into the Badlands είναι οι σκηνές μάχης. Από την πρώτη κιόλας σεζόν, η σειρά απέδειξε πως θέλει να δώσει βάση σε φαντασμαγορικές σκηνές μάχης με αριστοτεχνική εκτέλεση πολεμικών τεχνών και χρήση σπαθιού, θυμίζοντας αρκετά Hong Kong cinema. Το αποτέλεσμα που βλέπουμε στις οθόνες μας δεν είναι απλά ένα προϊόν καλοστημένης λήψης, αλλά αποτέλεσμα σκληρής προπόνησης, πολύωρων γυρισμάτων και προσεγμένης προετοιμασίας κι εκτέλεσης πολεμικών χορογραφιών. Όπως διαβάζουμε σε συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών της σειράς, μόνος εξοικειωμένος στις πολεμικές τέχνες και στα γυρίσματα τέτοιων απαιτήσεων ήταν ο Daniel Wu (Sunny), ο οποίος και πάλι χρειάστηκε σκληρή προετοιμασία για να φτάσει την φυσική κατάσταση που απαιτούνταν ώστε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του ρόλου.
Η επιλογή του Daniel Wu, Asian- American, Hong Kong action ηθοποιού σε πρωταγωνιστικό ρόλο ίσως ήταν μονόδρομος, αν και σχολιάστηκε ως ασυνήθιστη για τα αμερικάνικα δεδομένα, βλ συνέντευξη του D.W. στην Christina Radish.
Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές στο κομμάτι των πολεμικών τεχνών ξεκίνησαν σχεδόν από το μηδέν, αν κι είχε μπει ως βασικό κριτήριο για την επιλογή τους ένα στοιχειωδώς “αθλητικό” παρελθόν. Οι κακοπροαίρετοι που θα μειδιάσουν σκεπτόμενοι την περίπτωση του Nick Frost (Bajie), τους ανακατευθύνουμε στην συνέντευξη που έδωσε ο τελευταίος μαζί με τις Beecham(The Widow) και Ioannides(Tilda) στο Den of Geek. Την υποστήριξη στο κομμάτι των πολεμικών τεχνών για τη σειρά έχει αναλάβει ο Huan-Chiu Ku, ο “Master Dee Dee” όπως τον αποκαλούν οι πρωταγωνιστές της σειράς, stunt double για τον Jet Li και martial arts coordinator σε ταινίες όπως το Kill Bill και το Crouching Tiger, Hidden Dragon.
Το υπερφυσικό στοιχείο της σειράς
Από τη σειρά δεν λείπει το υπερφυσικό στοιχείο, το οποίο όμως, παρότι αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της σειράς, ξετυλίγεται αρκετά αργά. Πρόκειται για το χάρισμα, the gift, που μας εισάγεται στη σειρά μέσω του M.K. και παρουσιάζεται σαν κάτι ξένο και μυστήριο, για το οποίο ελάχιστοι στα Badlands έχουν ακούσει κάτι, έστω σαν φήμη και ακόμα λιγότεροι από τους ελάχιστους το έχουν συναντήσει. Πρόκειται για ένα είδος ξεσπάσματος που ενεργοποιείται/προκαλείται (σε όποιον έχει το χάρισμα) κάτω από συνθήκες φόβου ή αυθυποβολής τέτοιων συνθηκών π.χ. αυτοτραυματισμός. Το χάρισμα πλέκει ένα περιέργο μυστήριο γύρω από το παρελθόν των ηρώων και φαίνεται να συνδέεται με κάποιον τρόπο με την Azra, πράγμα που μέχρι στιγμής (τρίτη σεζόν) δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί πλήρως, οι θεωρίες δίνουν και παίρνουν στο reddit με κάποιες να είναι παραπάνω από ευφάνταστες.
Το Into the Badlands αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τρίτη του σεζόν και μάλλον έχει σταματήσει για mid season. “Μάλλον” γιατί δημιουργήθηκε μια σύγχυση αν το επεισόδιο που προβλήθηκε πριν λίγες μέρες ήταν season finale η mid season finale, καθότι υπήρχε διάσταση απόψεων μεταξύ imdb και διάφορων tv series εφαρμογών για τον αριθμό των επεισοδίων της τρίτης σεζόν και καμία επίσημη ανακοίνωση επ αυτού. Το ξεκάθαρισε ο Daniel Wu στο twitter:
Δείτε το trailer της πρώτης σεζόν της σειράς όπως προβλήθηκε στο Comic Con: