Μέτα το 3ο επεισόδιο του Game of Thrones , κάμποσοι από εσάς περιμένατε ότι , απούσης πλέον της υπερφυσικής δύναμης του κακού να μας απειλεί με αφανισμό – Night King is dead- , θα επιστρέψουμε στις πολιτικές μανούβρες και ίντριγκες (χοχοχοχ).
Την πιάσαμε τη μπηχτή, οκ! Γιατί το GOT8x04 ήταν ένα πολύ καλό επεισόδιο. Φυσικά , ούτε ίντριγκες είδαμε , ούτε να ασχολούνται με τις πολιτικές συμμαχίες , όπως τις παλιές καλές μέρες στις πρώτες σεζόν της σειράς , είδαμε. Για όσους , δε , σπεύσουν να υποστηρίξουν ότι η κίνηση της Σάνσα να ξεράσει το “μυστικό” στον Τύριον ήταν ένα είδος πολιτικής μανούβρας εκ μέρους της, ένα έχουμε να τους πούμε: Τρίχες κατσαρές! Η κίνηση της Σάνσα ώθησε την πλοκή; Η αποκάλυψη του μυστικού έκανε την Ντενέρυς να κάψει το Κινγκς Λάντινγκ; Πιο τίμιο να πει κάνεις ότι η πίτα από τον Τζον την ώθησε να τα κάνει όλα στάχτη και μπούρμπερη, παρά αυτό! Στάχτη και burberry κυρά Λένη μου! Στην τελική , τι θέλει τις πολιτικές συμμαχίες η Ντενέρυς , όταν έχει καταφέρει να συγκεντρώσει τέτοιο στρατό; Ο στρατός της μετά από κάθε μάχη φαίνεται να αυξάνεται αντί να μειώνεται , καθώς μέχρι και οι Ντοθράκοι κατά ένα ευυπόληπτο ποσοστό , τελικά , ζουν! Και για ποια μάχη μιλάμε στο 5ο επεισόδιο; Αυτό που βλέπαμε επί 15 λεπτά ήταν τον Ντρόγκον να καίει τα πάντα: Στόλο, στρατό ξηράς , αμυντικά τείχη χωρίς κανέναν πρόβλημα , οπότε ας μην το αποκαλούμε μάχη. Προφανώς και ένας δράκος μπορεί να δημιουργήσει τέτοιο πρόβλημα , ειδικά όταν παίζει γραμμή Μαζινό στην άμυνα του Κινγκς Λάντινγκ. Εξάλλου , και ο Έγκον ο Κατακτητής κατέλαβε όλο το Γουέστερος με μόνο τρεις χιλιάδες (και αν) αρχικό στρατό με την καθοριστική βοήθεια των τριών δράκων της οικογένειας. Το πρόβλημα μας στην ουσία είναι ότι οι σεναριογράφοι τώρα θυμήθηκαν πόσο ισχυρά όπλα είναι οι δράκοι!!! Όταν στο 4ο επεισόδιο , σκότωσαν έτσι , εύκολα , τον Ρέγκαλ , κάποιοι έσπευσαν και βρήκαν επιχειρήματα να δικαιολογήσουν τους σεναριογράφους και ας ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να πετύχει κάποιος τρεις φορές κινούμενο στόχο από ασταθή θέση , πλοίο , με σούπερ σκληρό δέρμα , πολλώ δε μάλλον όταν οι ίδιοι σεναριογράφοι μας έχουν ήδη βάλει τον Κάιμπερν να τονίζει πως πρέπει να στοχεύουν στο ευαίσθητο σημείο ανάμεσα στα μάτια.
Αλλά τι να πει κανείς τώρα για τον άτρωτο Ντρόγκον; Ήταν μια προσπάθεια να μας δείξουν ότι η μάχη θα είναι αμφίρροπη τώρα που η Ντενέρυς δεν έχει τον στρατό που αρχικά είχε; τώρα που έμεινε με έναν μόνο δράκο; αυτό ήθελαν; Μάλλον όχι! Ούτε καν την έδειξαν να προσπαθεί , η νίκη ήταν περίπατος.
Ας περάσουμε όμως στο φοβερό twist και πως το εκτέλεσαν τα σαΐνια μας D&D . Πρώτον αφήνουμε αυτό εδώ :
Στο λεπτό 00:55 λένε τα καμάρια μου , οι D&D , “She is not her father , she is not insane and she is not a sadist but there is a Targaryen ruthlessness that comes with every good Targaryen” χμμμμ πέρα από το να πάσχουν και οι δύο από διπολική διαταραχή , μήπως μπερδεύτηκαν τα παιδιά δυο σεζόν μετά; Επομένως, η ερώτηση είναι: είμαστε αποτροπιασμένοι από την απόφαση που πήρε η Ντενέρυς ή από την απόφαση που πήραν οι D&D να φτάσει εκεί η Ντενέρυς;
Σχετικά με την ολοσχερή καταστροφή της πόλης και την σφαγή , ας θυμηθούμε ότι και ο Tywin Lannister , όταν του άνοιξαν οι πύλες εκ των έσω , αντί να βοηθήσει , όπως είχε αφήσει να εννοηθεί , κατέσφαξε το κόσμο και παρέδωσε την πόλη στο Ρόμπερτ Μπαράθιον. Κανείς δεν είχε πρόβλημα μετά.
Ή , αντίστοιχα , όταν η Σέρσει ανατίναξε το Ιερό του Μπέλορ με χιλιάδες κόσμο μέσα. Στην ιστορία , δε , υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα άσκοπης σφαγής πληθυσμού και ολοσχερούς καταστροφής μιας πόλης που έχει ήδη παραδοθεί. Και για να μην πάμε πολύ μακριά , ένα παράδειγμα από την δική μας ιστορία είναι η άλωση της Τριπολιτσάς -όχι η σχολική εκδοχή φυσικά που διδασκόμαστε- που προκάλεσε διεθνώς σοκ εκείνη την εποχή , καθώς οι νικητές δεν έδειξαν έλεος για κανέναν. Έλαβε χώρα άγρια σφαγή, χωρίς καμία διάκριση φύλου ή ηλικίας. Ενδεικτικά , ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματά του έγραψε: «Από τα τείχη ίσαμε το σεράι το άλογό μου δεν επάτησε στο χώμα … Το ασκέρι οπού ήτον μέσα, το ελληνικό, έκοβε και εσκότωνε, από Παρασκευή έως Κυριακή , γυναίκες , παιδιά και άντρες , τριάντα δύο χιλιάδες , μια ώρα ολόγυρα της Τριπολιτσάς. Ένας Υδραίος έσφαξε ενενήντα»…. Είναι τελικά τόσο σοκαριστικό αυτό που συνέβη με το στρατό;
Σχετικά με την απόφαση των D&D να βάλουν τη Ντενέρυς να κάψει τα πάντα: Κυκλοφορούσαν ήδη κλιπάκια , όπου οι πρωταγωνιστές της σειράς περιέγραφαν την απογοήτευσή τους για το πως τελειώνει η σειρά , όμως δεν τους έπαιρναν πολλοί στα σοβαρά. Αυτό δείχνει , τουλάχιστον , ότι οι ηθοποιοί νοιάζονται για την εξέλιξη των χαρακτήρων τους περισσότερο από τους παραγωγούς. Το πρόβλημα δεν είναι ότι η Ντενέρυς τρελάθηκε , αλλά ότι αυτό δεν στήθηκε ΠΟΤΕ! Δεν έγινε με έναν ικανοποιητικό τρόπο. Όπως ακριβώς τελείωσαν και με τον ΝΚ , έτσι και εδώ βιάστηκαν! Και έχουν τους λόγους τους , καθώς οι D&D θέλουν να ασχοληθούν με την τριλογία του Star Wars και συνεπώς , σταθμίζοντας τα μέσα τους , προτίμησαν να τελειώνουν όπως όπως με το Game of Thrones , αντί να έχουν έστω την τσίπα να δώσουν αυτή την δουλειά του σεναρίου και της λήψης αποφάσεων για την πορεία των χαρακτήρων σε σεναριογράφους που πραγματικά ενδιαφέρονται για την σειρά! Η μεταστροφή αυτή της Ντενέρυς δεν ικανοποίησε κανέναν , ήταν βεβιασμένη και τελείως ξεκάρφωτη.
Θα χρειαζόταν τουλάχιστον 10 επεισόδια για να μας το στρώσει και για να μας πείσει , διότι , έως τώρα , μας έδειχναν πόσο καλός χαρακτήρας ήταν και ότι κατάφερνε να συγκρατεί τα όποια άγρια ένστικτα της , ενώ , ποτέ μα ποτέ , δεν ήθελε να δολοφονεί αθώους ανθρώπους , στρέφοντας το μίσος της σε αυτούς που πραγματικά ευθύνονταν. Επίσης , κανείς δεν αντιλέγει ότι και στα βιβλία μπορεί να συμβεί αυτό , αλλά σίγουρα θα γίνει πιο αργά και σταδιακά και δεν θα είναι χωρίς λογική. Ούτως ή άλλως , όλη η πλοκή στη Μερίν περιστρέφεται γύρω από τον χαρακτήρα της Ντενέρυς , σε αυτή την εσωτερική της πάλη για το αν πρέπει να είναι σκληρή και αδίστακτη ή να δείχνει έλεος και συμπόνοια , για το εάν έχει λόγο να φοβάται τον εαυτό της , ενώ , συνέχεια , αναρωτιέται για το ποια πραγματικά είναι: Ένα μικρό κορίτσι που θέλει να ερωτευθεί; μια Ταργκάριεν με ότι αυτό συνεπάγεται; μια βασίλισσα που θα θυσιάσει τα πάντα για το λαό της…; Είναι φανερό ότι βιώνει μια κρίση ταυτότητας στο τελευταίο κεφάλαιο που διαβάζουμε , ήδη , δηλαδή , από την αντίστοιχη 4η-5η σεζόν της σειράς. Κάτι , όμως , που ποτέ δεν διάλεξαν να μας το δείξουν (για κάποιο λόγο θεωρούν ότι όσο λιγότερος διάλογος τόσο το καλύτερο , ας παίξουν όλοι οι ηθοποιοί με το πρόσωπο τους και that’s enough). Πώς περιμένουν , λοιπόν , να κατανοήσουμε τι σκέφτεται ο καθένας , δεδομένου ότι δεν διαβάζουμε βιβλίο όπου ο εσωτερικός μονόλογος των χαρακτήρων μας αποκαλύπτει τα πάντα για τον εσωτερικό τους κόσμο; Η Ντενέρυς στην σειρά παρουσιαζόταν πάντα πολύ λογική και αποφάσιζε με βάση τα δεδομένα που είχε τη δεδομένη στιγμή, σε αντίθεση με τους συμβούλους της που δεν έβγαζαν κανένα νόημα.
Κλείνοντας, εστιάζουμε σε μερικά ακόμα σημεία: Κατ’ αρχάς στο γεγονός ότι , ενώ έχεις μια Lena Headey στο κάστινγκ σου , την βάζεις να κοιτάει επί 5 ολόκληρα επεισόδια έξω από το ίδιο παράθυρο και δεν της δίνει καθόλου διάλογο! Κι ακόμα περισσότερο , τη βάζεις να πεθαίνει αγκαλιά με το Τζέιμι σε μια σκηνή τύπου “Αγάπα με αν τολμάς”, στέλνοντας κουβά όλες εκείνες τις θεωρίες περί δολοφονίας της από την Άρυα ή τον ίδιο τον Τζέιμι, των οποίων η πραγμάτωση, τελείως άσκοπα , όπως φαίνεται , είχε τροφοδοτηθεί. Τουλάχιστον , ήταν συνεπές το τέλος που επελέγη για τον Έουρον: Γελοίο , όπως ακριβώς και η πορεία του χαρακτήρα του. Πορεία , δηλαδή, από την αρχή ως το τέλος λάθος. Ας μας πει κάποιος πόσο πήρε να γυριστούν όλες αυτές οι σκηνές. Μια μέρα ίσως;
Η καλή σκηνοθεσία , το καλό έντιτινγκ , η ωραία κινηματογράφηση , η μουσική κλπ είναι τέλεια μέχρι το σημείο που κάποιος προσπαθεί να καταλάβει τι βλέπει όντως από άποψη ουσίας και αρχίσει να τρελαίνεται. Αυτά δεν είναι αρκετά για σώσουν το απαίσιο , ανεπαρκές και κατώτερο των περιστάσεων σενάριο.
Κρατήσαμε και λίγη αγάπη για το τέλος: Κυκλοφορούν ξανά φιλόδοξες θεωρίες ότι ο Μπραν μπήκε στο μυαλό της Ντενέρυς , όταν ακούγαμε τις καμπάνες να χτυπούν και βλέπαμε τα κοράκια να ίπτανται , ώστε να καταστρέψει τα πάντα , και να αποδειχθεί στο τέλος ότι το κοράκι με τρία μάτια και τα παιδιά του δάσους είναι οι απόλυτοι κακοί. Κουβά.