GOTtrivia-θεωρίες | Από πού προήλθαν οι δράκοι του GoT? (Fire&Blood)

Reading Time: 14 minutes

Με το τέλος του Game of Thrones και την επόμενη σειρά του ΗΒΟ στο κόσμο του George R R Martin να βρίσκεται ακόμα στα σκαριά , η οποία φέρεται προς το παρόν να έχει τον τίτλο “Bloodmoon” – άσχετα που ο ίδιος ο Μάρτιν πεισματικά συνεχίζει να την αποκαλεί “The Long Night” – μπορούμε να ασχοληθούμε ελεύθερα με θεωρίες και να δούμε τι καινούργιο πρόσθεσε στα όσα ήδη γνωρίζαμε το βιβλίο του Martin “Fire and Blood” , το οποίο εκδόθηκε το χειμώνα που μας πέρασε.

Έχει καταστεί μέχρι τώρα σαφές ότι ο Μάρτιν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Οίκο του κόσμου που έχει πλάσει ασχολείται και επενδύει στον οίκο των Targaryen , καθώς έχει εκδώσει ήδη μικρές ιστορίες γύρω από χαρακτήρες του οίκου:  The Princess and the Queen , The Rogue Prince , The Sons of the Dragon , ακόμα και η τριλογία της σειράς Tales of Dunk and Egg έχει ως έναν εκ των πρωταγωνιστών έναν χαρακτήρα του οίκου Targaryen , ενώ ,  αναμένουμε και το δεύτερο βιβλίο στη σειρά Fire and Blood! To βιβλίο είναι αλήθεια ότι σε ένα ποσοστό 70% συνιστά ανακύκλωση παλαιότερων ιστοριών με πολύ περισσότερες λεπτομέρειες , φυσικά. Εδώ , θα σταθούμε στο τι επιπλέον καινούργιο πρόσθεσε κυρίως δε στις θεωρίες σχετικά με την προέλευση των δράκων.

H πιθανή προέλευση των αυγών της Daenerys:

Αρχικά μάθαμε κατά 99% την προέλευση των δρακοαυγών που λαμβάνει η Ντενέρυς ως δώρο στο γάμο της από τον Ιλύριο Μοπατις.

Πιο συγκεκριμένα , μαθαίνουμε ότι η φίλη της πριγκίπισσας Rhaena Targaryen , ονόματι Elissa Farman , όταν την εγκατέλειψε και έφυγε κρυφά από το Dragonstone έκλεψε 3 αυγά , καθώς αυτά άξιζαν μια περιουσία και με την πώληση τους στο Braavos (Iron Bank) απέκτησε αρκετά χρήματα ώστε να πραγματοποιήσει το όνειρό της , δηλαδή να κατασκευάσει έναν στόλο από πλοία και να βρει το κατάλληλο πλήρωμα ώστε να ξεκινήσει ένα ταξίδι στο άγνωστο για να ανακαλύψει τι βρίσκεται Δυτικά του Westeros (σας θυμίζει κάτι από την σειρά ε;). Φυσικά , μόλις μαθεύτηκε , ο βασιλιάς Jaeherys Targaryen έκανε προσπάθειες να ξαναβρεθούν , φοβούμενος τι θα μπορούσε να συμβεί εάν αυτά τα αυγά εκκολάπτονταν και δράκοι βρίσκονταν “στα λάθος χέρια” , ενώ , όταν διαπιστώθηκε ότι αυτά βρίσκονται στο Braavos έστειλε ως αντιπρόσωπο του στέμματος τον Septon Barth να διαπραγματευθεί την επιστροφή τους στον Οίκο Ταργκάριεν , κάτι που εν τέλει δεν συνέβη. Παρόλα αυτά , το ότι τα αυγά κατέληξαν μετά από χρόνια και αφού είχαν ήδη γίνει “πέτρες” στα χέρια της Ντενέρυς , η οποία κατάφερε να τα εκκολάψει , είναι μια μορφή εντελέχειας.

Μικρο(;)αλλαγές στην ύπαρξη κάποιων χαρακτήρων και το ζήτημα της διαδοχής δεν είναι εν τέλει και τόσο κατεστημένο

Δεύτερον , τα παιδιά του βασιλιά Jaeherys και της αδελφής – συζύγου του Alyssane άλλαξαν σε σχέση με το πως είχαν αναφερθεί σε προηγούμενα βιβλία και προστέθηκε/αντικαταστάθηκε μια κόρη τους , η πρωτότοκη κιόλας , η οποία πλέον ονομάζεται Daenerys και πέθανε από μια πανδημία (Shivers). Είναι πιθανό ο συγγραφέας να ήθελε να μας κάνει να θυμηθούμε την δική μας Daenerys ή να προοικονομήσει την τύχη της στα βιβλία;! Βέβαια , τα ερωτήματα που εγείρει αυτό το σημείο της αφήγησης αφορούν το εάν τελικά οι Targaryen , όπως και οι ίδιοι πίστευαν , ήταν ή όχι ξεχωριστοί από τους “κοινούς θνητούς” και εάν το αίμα τους , το αίμα του δράκου και της Βαλύρια , τους εξασφάλιζε ανοσία από τις αρρώστιες που μάστιζαν τον υπόλοιπο κόσμο και περαιτέρω , αν εξ αυτού του λόγου ήταν εν τέλει ή όχι διαφορετικοί σε σημείο που να τους επιτρέπει η θρησκεία τους αιμομικτικούς γάμους ή μήπως αυτό ήταν ένα απλό κατασκεύασμα του βασιλιά Jaeherys , τελείως ανυπόστατο , όπως και ο ίδιος πιθανότατα αναρωτήθηκε μετά τον θάνατο της πρωτότοκης κόρης του.

Ο Μάρτιν φαίνεται να μας προκαλεί αμφιβολίες για κάτι που έως τώρα μας είχε κάνει σχεδόν να εμπεδώσουμε , ότι , δηλαδή , οι Ταργκάρυεν είναι ξεχωριστοί και το αίμα τους , το αίμα του δράκου , το οποίο τους επιτρέπει μεταξύ άλλων να ελέγχουν τους δράκους , ίσως , να μην είναι τόσο ξεχωριστό , όσο ήθελαν και οι ίδιοι να πιστεύουν , ώστε να δικαιολογεί στα μάτια της Πίστης και των υπηκόων την συνεχή πρακτική αιμομιξίας του οίκου (βλ. #GOTtrivia-θεωρίες | Dragonriding και συναφή). Περαιτέρω , από τα πρώτα χρόνια μετά την βασιλεία των γιων του Aegon του Κατακτητή ( του Aenys και του Maegor) , προκύπτει ότι το ζήτημα της διαδοχής σχετικά με το αν θα ακολουθούσε κορίτσι ή αγόρι δεν ήταν καθόλου λυμένο και κατεστημένο , ούτε από τον Aegon τον Κατακτητή τον ίδιο. Υπήρξαν , λοιπόν , διάφορα σημεία στη πορεία της ιστορίας όπου γυναίκες διεκδίκησαν το δικαίωμά τους να γίνουν βασίλισσες , με αποκορύφωμα τον εμφύλιο πόλεμο των Targaryen ονόματι Dance of the Dragons μετά από τον οποίο , άλλωστε , ποτέ δεν ανέκαμψε σε ισχύ ο Οίκος τους. Συνεπώς  , η Daenerys ίσως να δυσκολευτεί αρκετά όταν φτάσει – στα βιβλία εννοούμε πάντα- να διεκδικήσει τον Θρόνο λόγω του φύλου της και της προϊστορίας του Οίκου της κάθε φορά που μια γυναίκα διεκδικούσε τον Θρόνο.

Η περίπτωση της Aerea Targaryen και η πιθανή προέλευση των δράκων – mode: tin foil hat on 

Τρίτον , μέσα από ένα σημαντικό ατύχημα που επέφερε τον τραγικό θάνατο της πριγκίπισσας Aerea Targaryen αποκτάμε μια καινούργια οπτική σχετικά με την προέλευση των δράκων και την φύση τους. H πριγκίπισσα Aerea Targaryen ήταν ένα ζωηρό κορίτσι , που λίγο πολύ έκανε το κεφαλιού της – πριγκίπισσα γαρ. Μία μέρα , λοιπόν , αποφάσισε να το σκάσει από το Dragonstone , όπου έμενε με την μητέρα της , την “πρώην” βασίλισσα , νυν πριγκίπισσα Rhaena Targaryen. Φυσικά , όταν ένας Targaryen το σκάει δεν θα το κάνει και με τον συμβατικό τρόπο , πηδώντας π.χ. ένα φράχτη ή κλέβοντας τα κλειδιά από το αγροτικό του γείτονα ή , έστω, κλέβοντας ένα άλογο! Θα το σκάσει με έναν δράκο , και όχι όποιον και όποιον , αλλά τον Balerion the Black Dread , τον πιο μεγάλο δράκο του Οίκου , ο οποίος ήταν ο δράκος του Aegon του Κατακτητή.

H πριγκίπισσα τότε ήταν μόλις 13 ετών περίπου και είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης για περίπου έναν χρόνο , χωρίς κανείς να είναι σε θέσει να την εντοπίσει ή να δώσει κάποιες αξιόπιστες πληροφορίες για το που είχε καταφύγει. Ωστόσο , μετά από ένα χρόνο , ξαφνικά επέστρεψε στο Kings Landing πάνω στον δράκο της , πλην , όμως ,  ήταν σε άθλια κατάσταση εξωτερικά και εσωτερικά , σχεδόν ετοιμοθάνατη . Οι δε περιγραφές στο βιβλίο είναι αρκετά γραφικές και θα τις αποφύγουμε , αρκεί να αναφερθεί ότι είχε προσβληθεί από κάποιο παράσιτο (κάπως ανθρωπόμορφο) , το οποίο , πέραν του ότι ζούσε και μεγάλωνε μέσα στο σώμα της προκαλώντας της φρικτούς πόνους , την έκαιγε λόγω της θερμότητας και η πριγκίπισσα είχε κάτι παραπάνω από έναν απλό πυρετό , εφόσον το δέρμα της είχε όλο ψηθεί και μαυρίσει από έξω!

Σε αυτό το σημείο αρχίζουν οι περίεργες θεωρίες , γιατί αυτό που συνέβη στη πριγκίπισσα είναι από μόνο του εξαιρετικά περίεργο και δεν το έχουμε ξανασυναντήσει ποτέ στα βιβλία. Την Rhaena Targaryen κλήθηκαν να βοηθήσουν ο Maester του βασιλιά -ας μην ζαλιζόμαστε με άλλα ονόματα – και ο Septon Barth, οι οποίοι είναι και οι μοναδικοί που έγιναν αυτόπτες μάρτυρες  του θανάτου της , αλλά και του τι βρισκόταν μέσα της . Η μαρτυρία που υπάρχει στο βιβλίο προέρχεται από τον Septon Barth , ο οποίος προχωράει και ένα βήμα παραπέρα σκεπτόμενος αν αυτά τα παράσιτα έχουν κάποια σχέση με του δράκους και την μαγεία που εξασκούσαν οι Βαλυριανοί , ενώ , αργότερα , ως γνωστόν , έγραψε και ένα βιβλίο με αυτό το θέμα ονόματι Dragons, Wyrms, and Wyverns: Their Unnatural History, το οποίο αργότερα ο βασιλιάς Baelor Targaryen διέταξε να καταστραφεί και ως εκ τούτου δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα το περιεχόμενο του , αλλά μπορούμε να αντιληφθούμε τον συλλογισμό που ακολούθησε σχετικά με την προέλευση των δράκων από το κάτωθι απόσπασμα από το Fire and Blood. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει :

“It is my own abiding sin that whenever I come upon a door I must needs see what lies upon the farther side, but certain doors are best left unopened. Aerea Targaryen went through such a door.” Septon Barth’s account ends there. He would never again touch upon the fate of Princess Aerea in any of his writings, and even these words would be sealed away amongst his privy papers, to remain undiscovered for almost a hundred years. The horrors he had witnessed had a profound affect upon the septon, however, exciting the very hunger for knowledge he called “my own abiding sin.” It was subsequent to this that Barth began the researches and investigations that would ultimately lead him to write Dragons, Wyrms, and Wyverns: Their Unnatural History.” -Fire & Blood / “Είναι μια συνεχής αμαρτία μου , ότι κάθε φορά που συναντώ μια πόρτα , πρέπει να δω οπωσδήποτε τι βρίσκεται πίσω της  , όμως μερικές πόρτες είναι προτιμότερο να μένουν κλειστές. Η Aere Targaryen πέρασε μια τέτοια πόρτα .”Η αφήγηση του Septon Barth τελειώνει εκεί. Ποτέ ξανά δεν θα ανέφερε το ζήτημα της τύχης της πριγκίπισσας Aerea σε κανένα από τα γραπτά του , και ακόμα και αυτές οι λέξεις θα σφραγίζονταν μακριά ανάμεσα στα ιδιωτικά του έγγραφα , όπου θα παρέμεναν κρυμμένα για περίπου εκατό χρόνια. Οι τρόμοι των οποίων είχε γίνει μάρτυρας είχαν μια προφανή επιρροή στον Septon , παρά την υπερβολική δίψα του για γνώση την οποία αποκαλούσα “η συνεχής μου αμαρτία” . Ήταν αποτέλεσμα αυτής της δίψας για γνώση το ότι ο Barth ξεκίνησε μελέτες και έρευνες  , οι οποίες τελικά τον οδήγησαν να γράψει το βιβλίο “Dragons, Wyrms, and Wyverns: Their Unnatural History.”.

O Septon Barth είχε και άλλες θεωρίες , οι οποίες αποδείχθηκαν ορθές , όπως για παράδειγμα , όταν έχοντας μελετήσει διάφορα κείμενα στο Castle Black στο Τείχος , πρότεινε την άποψη ότι τα παιδιά του δάσους μπορούσαν να μιλήσουν με την χρήση των κορακιών και ότι αυτά δίδαξαν τον τρόπο αυτό επικοινωνίας στους πρώτους ανθρώπους. Με την διαφορά , όμως , ότι τότε , τα πρώτα χρόνια , τα κοράκια μιλούσαν τις λέξεις και δεν μετέφεραν τα μηνύματα σε χαρτί. Ένας ισχυρισμός , ο οποίος εν τέλει επιβεβαιώθηκε από τον ίδιο τον Bloodraven :

Do all the birds have singers in them?” “All,” Lord Brynden said. “It was the singers who taught the First Men to send messages by raven … but in those days, the birds would speak the words. The trees remember, but men forget, and so now they write the messages on parchment and tie them round the feet of birds who have never shared their skin.” A Dance with Dragons- Bran III . / “Έχουν όλα τα πουλιά “τραγουδιστές” μέσα τους;” “Όλα,” είπε ο Άρχοντας  Bloodraven. “Ήταν οι τραγουδιστές που δίδαξαν τους Πρώτους ανθρώπους να στέλνουν μηνύματα με την χρήση κορακιών … αλλά εκείνες τις ημέρες , τα πουλιά μιλούσαν τις λέξεις . Τα δέντρα θυμούνται , αλλά οι άνθρωποι ξεχνούν , και έτσι πλέον τα μηνύματα είναι γραμμένα σε χαρτί και δεμένα γύρω από τα πόδια των πουλιών , με τα οποία δεν έχουν (οι άνθρωποι) μοιραστεί ποτέ το δέρμα τους μαζί τους.”

Μια ακόμα θεωρία του Septon Barth ήταν ότι η ασταθής κυκλική εναλλαγή των εποχών στο κόσμο του GoT είναι αποτέλεσμα της μαγείας και όχι φυσικών αιτιών.

Tέλος , ερχόμαστε στις θεωρίες του σχετικά με τους δράκους και την πιθανή προέλευση τους,

οι οποίες , όπως και οι ανωτέρω θεωρίες που αποδείχθηκαν ορθές, είναι εξαιρετικά πιθανό να ισχύουν. Αρχικά , ο Septon Barth πρότεινε ότι οι δράκοι αλλάζουν φύλο κατά βούληση και δεν είναι οριστικά ούτε θηλυκοί ούτε αρσενικοί , ισχυρισμός με τον οποίο αργότερα συμφωνεί και ο Maester Aemon. Περαιτέρω και έχοντας κατά νου τους διάφορους μύθους για την προέλευση των δράκων , όπως το ότι στην  Qarth υπάρχει ο μύθος ότι προήλθαν από ένα δεύτερο φεγγάρι και στην  Asshai’i ότι ένας άγνωστος και αρχαίος λαός δάμασε τους δράκους και τους έφερε στη Βαλύρια πριν εξαφανιστούν από την ιστορία , εξέτασε τους ισχυρισμούς των Βαλυριανών. Οι Βαλύριοι ισχυρίζονταν ότι οι δράκοι προήλθαν από τα μεγάλα ηφαίστεια της Βαλύρια που είναι γνωστά ως οι “δεκατέσσερις φλόγες” , πιστεύοντας , επιπλέον , ότι έχουν δεσμούς αίματος οι ίδιοι με αυτά τα πλάσματα.

“Sheltered there, amidst the great volcanic mountains known as the Fourteen Flames, were the Valyrians, who learned to tame dragons and make them the most fearsome weapon of war that the world ever saw. The tales the Valyrians told of themselves claimed they were descended from dragons and were kin to the ones they now controlled.The World of Ice & Fire/ “Έχοντας βρει καταφύγιο εκεί , ανάμεσα στα μεγάλα ηφαιστειογενή βουνά γνωστά ως οι δεκατέσσερις φλόγες , ήταν οι Βαλυριανοί , οι οποίοι έμαθαν να δαμάζουν τους δράκους και τους μετέτρεψαν στο πιο αποτελεσματικό και τρομακτικό όπλο πολέμου που ο κόσμος είχε ποτέ δει. Οι ιστορίες που οι Βαλυριανοί αφηγούνται για τους εαυτούς τους ισχυρίζονται ότι κατάγονται από τους δράκους και ότι είναι “οικογένεια” με αυτούς , τους οποίους τώρα ελέγχουν”.

Έτσι ο Septon Barth πρότεινε την θεωρία ότι οι μάγοι που εξασκούσαν μαγεία “αίματος” / bloodmages στη Βαλύρια πειραματίστηκαν με ένα είδος ζώου αποκαλούμενο wyvern , με απώτερο στόχο να δημιουργήσουν τους δράκους . Το βιβλίο The World of Ice & Fire ειδικά αναφέρει ότι τα wyverns είναι συγγενείς των δράκων και ότι ταιριάζουν με αυτούς σε όλα , πλην δύο πραγμάτων: πρώτον δεν μπορούν να εκπνεύσουν φωτιά και δεύτερον είναι γενικότερα μικρότερα σε μέγεθος. Τέτοιες αναφορές σχετικά με την σχέση και την συγγένεια μεταξύ αυτών των δύο ειδών υφίστανται και στα βιβλία : 

“Firewyrms. Some say they are akin to dragons, for wyrms breathe fire too. Instead of soaring through the sky, they bore through stone and soil. If the old tales can be believed, there were wyrms amongst the Fourteen Flames even before the dragons came.” A Feast for Crows- Arya II / Firewyrms. “Κάποιοι λένε ότι είναι συγγενείς με τους δράκους , γιατί και τα wyrms μπορούν να εκπνεύσουν φωτιά επίσης. Αντιθέτως όμως αντί να κινούνται στον ουρανό , κινούνται στη πέτρα και το χώμα . Αν οι παλιές ιστορίες είναι αξιόπιστες , τότε υπήρχαν wyrms ανάμεσα στις Δεκατέσσερις Φωτιές πολύ πριν εμφανιστούν οι δράκοι“.

Συνεπώς , πέρα από τους δράκους , υπάρχει κι άλλο ένα είδος που μπορεί να εκπνεύσει φωτιά , το firewyrm. Υπάρχει , λοιπόν , μια σύνδεση , μια σχέση ανάμεσα σε αυτά τα είδη , δηλαδή του δράκους , τα wyrms και τα firewyrms. Είναι σχεδόν βέβαιο , ότι αυτό , ακριβώς , πρότεινε και ο Septon Barth στο βιβλίο του , του οποίου το ακριβές περιεχόμενο δεν μας έχει μεταφερθεί ακόμα από τον Μάρτιν. Πιο συγκεκριμένα , ο Barth πρότεινε ότι η διασταύρωση αυτών των ειδών , wyvern και firewyrm ,   με τη χρήση μαγείας αίματος ήταν ο τέλειος συνδυασμός όλων των χαρακτηριστικών που συνθέτουν τους δράκους από άποψη μεγέθους και δυνατότητας να εκπνεύσουν φωτιά , καθώς τα firewyrms αναφέρονται ως τα “σκουλήκια” που μπορούν να φτάσουν σε τερατώδη μεγέθη και να εκπνεύσουν φωτιά.

Στο σημείο αυτό , σίγουρα , όσοι έχουμε διαβάσει το Fire and Blood θα προσέξαμε ότι τα παρατσούκλια κάποιων δράκων περιέχουν αυτή την ονομασία “wyrm” , δηλαδή ο δράκος Caraxes , που ήταν ο δράκος του πρίγκιπα Aemon και αργότερα του περιβόητου και διαβόητου Daemon Targaryen (The Rogue Prince) , αποκαλούνταν από τον κόσμο “The Blood Wyrm” .  Όσον αφορά τον όρο wyrm , όπως είναι ήδη προφανές , είναι ο παλιός τρόπος γραφής του όρου “worm” = σκουλήκι. Στην λογοτεχνία της φαντασίας , συνήθως , αναφέρεται σε ερπετοειδή πλάσματα ή δράκους χωρίς άκρα.

Επιπρόσθετα ένα συμβάν που υποστηρίζει ακόμα περισσότερο αυτή την θεωρία στο βιβλίο Fire and Blood είναι όταν εκκολάπτεται το αυγό της Laen Targaryen:

“Her parents’ pride and pleasure quickly turned to ash, however; the dragon that wriggled from the egg was a monstrosity, a wingless wyrm, maggot-white and blind. Within moments of hatching, the creature turned upon the babe in her cradle and tore a bloody chunk from her arm. As Laena shrieked, Lord Oakenfist ripped the “dragon” off her, flung it to the floor, and hacked it to pieces.” Fire & Blood/ “Η υπερηφάνεια και ικανοποίηση των γονιών της , εντούτοις γρήγορα εξαφανίστηκε : ο δράκος που βγήκε από το αυγό ήταν ένα τέρας , ένα άπτερο wyrm , άσπρο και τυφλό. Εντός ολίγων λεπτών από την στιγμή που εκκολάφτηκε , το πλάσμα στράφηκε εναντίον του μωρού στην κούνια και έκοψε ένα κομμάτι από το χέρι της. Καθώς η Laena κραύγαζε από τον πόνο , ο Άρχοντας Oakenfist άρπαξε τον “δράκο” από πάνω της , και το πέταξε στο πάτωμα κόβοντας το σε κομμάτια.”

Προκύπτει , λοιπόν, ότι δεν πρόκειται απλά για έναν δράκο που γεννήθηκε λάθος , αλλά υπονοείται ότι ο δράκος είχε γενετικά χαρακτηριστικά wyrm και η εμφάνιση του έμοιαζε περισσότερο με αυτό παρά με δράκο.

Η υπόθεση του Barth φαίνεται να είναι ορθή σχετικά με την προέλευση των δράκων μετά από διασταυρώσεις και γενετικά πειράματα σε αυτά τα είδη μέσω της χρήσης μαγείας του αίματος. Υπάρχει , όμως , κάτι ακόμα πιο σημαντικό και juicy να διερευνηθεί. Όπως ήδη αναφέρθηκε οι Βαλυριανοί ισχυρίζονται ότι έχουν δεσμούς αίματος και κατάγονται από τους δράκους. Τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό και πως συνδέονται με την όλη ως άνω θεωρία προέλευσης των δράκων;

Οι μάγοι/bloodmages της Βαλύρια , με τη χρήση μαγείας και τις αφύσικες/παραφυσικές τέχνες τους , είναι εξαιρετικά πιθανό να πειραματίστηκαν στην ανάμειξη ανθρώπινου γενετικού υλικού με αυτό των ως άνω ζώων (βλ. Gogossos, όπου χρησιμοποιούσαν μαγεία του αίματος για να ζευγαρώνουν σκλάβοι με ζώα και να αναπαράγουν ημι-ανθρώπινα πλάσματα). Ακόμα από την περίπτωση της πριγκίπισσας Aerea Targaryen που αναφέρθηκε αρχικά μάθαμε ότι είχε μέσα της παρασιτικά πλάσματα , τα οποία όταν ξεπήδησαν από το νεκρό σώμα της περιγράφηκαν από τον Barth ως σκουλήκια με πρόσωπα” και “φίδια με χέρια”(The things…Mother have mercy, I do not know how to speak of them…they were…worms with faces…snakes with hands…twisting, slimy, unspeakable things that seemed to writhe and pulse and squirm as they came bursting from her flesh”) , δηλαδή , υβριδικά πλάσματα , αποτέλεσμα πιθανότατα πειραμάτων μαγείας αίματος των Βαλυριανών. Σίγουρα , αυτό μας οδηγεί να σκεφτούμε ότι επρόκειτο για ανθρώπινο γενετικό υλικό , εν προκειμένω , αναμεμειγμένο με αυτό των πλασμάτων που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία των δράκων , ενώ  , ακόμα και το γεγονός ότι η πριγκίπισσα άντεξε και έφτασε ζωντανή στο Kings Lnanding με αυτά τα πλάσματα να την καίνε κυριολεκτικά εκ των έσω , υποδεικνύει ότι οι Βαλυριανοί είναι σίγουρα κατά τι ξεχωριστοί από τους “κοινούς θνητούς” , όσον αφορά το γενετικό τους υλικό. Ο Barth χαρακτηριστικά αναφέρει ότι:

“What befell her on Valyria I cannot surmise. Judging from the condition in which she returned to us, I do not even care to contemplate it. The Valyrians were more than dragonlords. They practiced blood magic and other dark arts as well, delving deep into the earth for secrets best left buried and twisting the flesh of beasts and men to fashion monstrous and unnatural chimeras. For these sins the gods in their wroth struck them down. Valyria is accursed, all men agree, and even the boldest sailor steers well clear of its smoking bones…but we would be mistaken to believe that nothing lives there now. The things we found inside Aerea Targaryen live there now, I would submit…along with such other horrors as we cannot even begin to imagine. Fire & Blood /
Ό , τι της έτυχε στη Βαλύρια δεν μπορώ να το εικάσω. Κρίνοντας από την κατάσταση στην οποί μας επέστρεψε , δεν θα μπορούσα ούτε να το διανοηθώ. Οι Βαλυριανοί ήταν κάτι παραπάνω από δρακοάρχοντες. Εξασκούσαν μαγεία αίματος και άλλες σκοτεινές τέχνες επίσης,  σκάβοντας βαθιά μέσα στη γη για μυστικά που θα ήταν καλύτερα να αφεθούν θαμμένα και στρεβλώνοντας την σάρκα ζώων και ανθρώπων για να δημιουργήσουν τερατώδη και αφύσικες χίμαιρες. Για αυτές τις αμαρτίες οι θεοί τους χτύπησαν με οργή. Η Βαλύρια είναι καταραμένη , όλοι οι άνθρωποι συμφωνούν σε αυτό , και ακόμα και ο πιο τολμηρός των ναυτών προσέχει να μην πλησιάζει τα απομεινάρια της που ακόμα αναδύουν καπνούς …..αλλά θα ήμασταν λάθος αν πιστεύαμε ότι εκεί δεν ζει πλέον τίποτα. Τα πράγματα που βρήκαμε μέσα στην Aerea Targaryen ζουν εκεί τώρα , θα υπέθετα …. παράλληλα με άλλα τέτοια τρομερά , που δεν μπορούμε ούτε να φανταστούμε”.

Επιπρόσθετα , υπέρ της άποψης ότι υφίσταται ανάμειξη του γενετικού υλικού των Βαλυριανών με αυτό των δράκων και των πλασμάτων από τα οποία προέρχονται , συνηγορούν και οι περιγραφές των εμβρύων και νεκρών νεογέννητων της οικογένειας Targaryen , τα οποία σε διάφορα σημεία περιγράφονται ως “κακοσχηματισμένα” , χωρίς μάτια , χωρίς άκρα ή έχοντας φτερά , ουρά και φολιδωτό δέρμα ”  (βλ. περίπτωση νεκρών εμβρύων των Maegor the Cruel , Queen Rhaenyera και Daenerys Targeryen). Φέρουν , δηλαδή , χαρακτηριστικά ζώων και δράκων. Ένα επιπλέον στοιχείο που συνηγορεί στην  γενετική (;) διαφορετικότητα των Βαλυριανών από του κοινούς θνητούς και  που προκύπτει και από την ιστορία της Aerea Targaryen , όσο και από διάφορες διάσπαρτες αναφορές στα βιβλία , είναι η ανθεκτικότητα ή αλλιώς η ανοχή των Targaryen στη θερμότητα , η οποία , στην περίπτωση της πριγκίπισσας εν προκειμένω , έφτασε σε ακραία σημεία: Να ψήνεται κυριολεκτικά εκ των έσω και να έχει κοινώς καρκανιάσει το δέρμα της , δημιουργώ

Φυσικά , σε αυτή την θεωρία περί ανάμειξης μέσω μαγείας γενετικού υλικού  μεταξύ ζώων και ανθρώπων , δράκων και Βαλυριανών , υπάρχει ο αντίλογος ότι αρκετοί μύθοι αναφέρουν την ύπαρξη δράκων πολύ πριν την ίδρυση της αυτοκρατορίας της Βαλύρια , ακόμα και στο Westeros. Οι μύθοι και οι ιστορίες αυτές αφορούν ακόμα πιο αρχαίους και από πολύ καιρό εξαφανισμένους πολιτισμούς , όπως η μεγάλη Αυτοκρατορία της Αυγής /The Great Empire of the Dawn κλπ , ενώ και η Daenerys αναφέρει στην αρχή των βιβλίων ότι είχε ακούσει πως οι δράκοι προήλθαν από την Asshai , ένας τόπος γεμάτος μυστικά που σίγουρα έχει κάποια σχέση με την προέλευση των δράκων ή των Βαλυριανών. Ποιος ξέρει αν θα μας δώσει ποτέ ο Μάρτιν κάποια οριστική απάντηση σε αυτό! Μέχρι τότε , όμως , είναι διασκεδαστικό να κάνουμε θεωρίες καθώς ο κόσμος που έχει φτιάξει ο Μάρτιν είναι γεμάτος μυστήρια ευεπίφορα για τρελές εικασίες και διασυνδέσεις.

*O Septon Barth ήταν ένας πολύ μορφωμένος άνθρωπος και αποδείχθηκε άξιος ως Χέρι του βασιλιά. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στο βιβλίο ήταν “ο πιο σοφός άντρας που υπηρέτησε ποτέ ως Χέρι του βασιλιά” , ενώ , όσα συχνά ανέφερε , αργότερα φαίνεται να επιβεβαιώνονται.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *